בדיקת MRI ערמונית (mp-MRI) חוסכת ביופסיות ערמונית מיותרות MRI - בדיקות ואפליקציות

 

 

בדיקת MRI ערמונית (MRP-MR Prostate) היא בדיקה אשר מאפשרת לאבחן גידול, לראות אם הוא פרץ אל מחוץ לקופסת הערמונית ולשלול אפשרות של הישנות הגידול לאחר כריתתו. בדיקת mp-MRI , ראשי תיבות של Multiparametric magnetic resonance imaging, היא בדיקה רב-פרמטרית שבה מקבלים מידע נוסף בעזרת MRI על נפח הערמונית, המבנה התאי שלה וכלי הדם שבה.

מחקר שנעשה לאחרונה ופורסם בכתב העת JAMA Oncology מצא שניתן להפחית באופן משמעותי את כמות הביופסיות המיותרות, לאחר שקלול נתונים למחשבון סיכון, מתוצאות בדיקת mp-MRI אצל אנשים עם רמות PSA Prostate Specific Antigen גבוהות. במהלך המחקר הנבדקים ביצעו בדיקת mp-MRI, ביופסיה תחת MRI-TRUS (מערכת MRI – TRUS FUSION מציגה לרופא על תמונת האולטרסאונד בזמן אמת את אזורי המטרה החשודים ב- MRI וכך מאפשרת ביופסיה מוכוונת מטרה- ע.ב.ח) וביופסיה סיסטמית בפעם אחת. ממצאי המחקר העידו שניתן לחסוך 18 ביופסיות מבין 100 הביופסיות שבוצעו במטופלים אלו, ללא עליה במספר החולים עם סרטן ערמונית משמעותית-קלינית, אשר לא אובחנו.

מניעת אי-נוחות מהנבדקים חשובה גם היא בפרוצדורות רפואיות, ומחקר זה מעיד על כך שבעזרת הכללת תוצאות בדיקת mp-MRI בתוך חישובי הסיכון, ניתן להפחית את מספר הביופסיות המיותרות באופן לא מבוטל.

 

קישור למאמר- אתר כתב העת JAMA Oncology

קצת על MRI ערמונית ומתי צריך לבצע את הבדיקה- אתר Mriguide

הוסף תגובה